Hem.

Imorgon 07.23 (förhoppningsvis) går tåget mot Skåne igen. Som sagt är det både skönt, men tråkigt. Jag har sovit oroligt och känner spänningarna. Som alltid börjar jag oroa mig och bli nervös långt innan det är nödvändigt. Drömmer om blommor, om de fantastiska floristerna på Melanders blommor och funderar hela tiden på vad jag ska göra när, hur och om det är något jag har glömt. Knäppt. Alltid blir det så. Jag kan liksom aldrig riktigt slappna av.

Arbetsdagen på Melanders blommor har varit lugn, Stockholmarna har flytt fältet och ”åkt till landet”. Men jag slängde ihop två kransar, en till en liten flicka som fick den med bud och såklart en till mig själv. Så vi fick sysselsätta oss med fika, först en vid halv elva, lunch vid ett och fika igen vid fyra. Jag bjöd på kardemummalängd och gav dem en flaska Åhusvin, och en ask praliner som tack för mina två veckor med ett underbart mottagande. Jag fick av dem en orkidé i fin glaskruka och två superfina vaser. Jag blir så bortskämd på mina praktikplatser. Men det bästa av allt är ju såklart omdömet, det sjätte i ordningen och liksom de andra får jag bara fina ord.

Kvällen bli nu lugn och jag ska packa ihop det sista, dricka en kopp te till och sen ska jag försöka sova i alla fall lite grann i natt.

En tanke på “Hem.

  1. Mamma skriver:

    Välkommen hem!!!Ta med dig allt positivt och släng det negativa rätt ner i skithusstolen på tåget i Norrköping eller någon annan stans på vägen. Den resan du har gjort det senaste året är har varit fantastisk. Jag hoppas att du har bevisat för dig själv att du duger som du är ochatt du inte alltid behöver vinna eller vara bäst, lyssna inte på din pappa men du är lik honom, trots allt. Sov gott och ha en skön resa hem till Skaune. PoK

Lämna en kommentar